Domov » Ľudské zdroje

Ľudské zdroje

V tejto sekcii nájdete články s tematikou personálneho manažmentu a efektívneho riadenia ľudských zdrojov. Dozviete sa napríklad ako dosiahnuť a udržať dobrú funkčnosť pracovného tímu, ako podporovať kreativitu u pracovníkov, čo robiť, aby zamestnanci stabilne podávali vysoké výkony a ďalšie zaujímavé informácie. Na svoje si prídu HR špecialisti, vedúci pracovných tímov, ale aj bežní ľudia.

Ako efektívne riadiť pracovný tím? Vyskúšajte RACI model

efektivny pracovny tim raci

RACI model je jednoduchý, ale výkonný nástroj, ktorý vám môže pomôcť zlepšiť riadenie vášho tímu. Implementáciou tejto metódy do vašej praxe môžete predísť nedorozumeniam, zvýšiť efektivitu práce a dosiahnuť ciele rýchlejšie a s menším úsilím. Čo je to RACI model RACI model (RACI matica, RACI tabuľka) je nástroj pre riadenie projektov. Slúži na definovanie rolí […]

Ako efektívne riadiť pracovný tím? Vyskúšajte RACI model Čítať viac »

Aj ľudia so zdravotným postihnutím majú právo na prácu

zamestnávanie zťp 2024

Odborníci na prácu so zdravotne znevýhodnenými ľuďmi dnes jednohlasne uznávajú, že ľudia s chronickými zdravotnými problémami, vrátane vážnych duševných chorôb, majú právo plnohodnotne sa podieľať na živote spoločnosti. Do toho patrí aj stále zamestnanie. Prístup k dôstojnej práci a pracovným príležitostiam by preto mal byť základným právom pre všetkých bez ohľadu na ich zdravotný stav

Aj ľudia so zdravotným postihnutím majú právo na prácu Čítať viac »

Zamestnávanie zdravotne ťažko postihnutých občanov: riešenie problémov s nedostatkom pracovníkov

zamestnavanie ztp 2024

Napriek tomu, že sa zamestnávatelia často sťažujú na nedostatok pracovných síl na trhu práce, zamestnávanie zdravotne znevýhodnených osôb na Slovensku sa často vníma ako riziko. Pritom zdravotne postihnutá osoba môže plnohodnotne zastúpiť osobu bez zdravotných problémov. Mnohí zamestnávatelia sa obávajú zvýšených nákladov, zníženej produktivity, a administratívnej záťaže. Tieto obavy sú však často neopodstatnené a v

Zamestnávanie zdravotne ťažko postihnutých občanov: riešenie problémov s nedostatkom pracovníkov Čítať viac »

Organizačné zručnosti vám pomôžu v práci a v súkromnom živote

organizačne schpnosti 2024

Podľa štúdie Wall Street Journal zamestnanci premrhajú v priemere 40 % svojho pracovného dňa, pretože nemajú dobré organizačné schopnosti. Na druhej strane, zamestnanci, ktorí sú dobre organizovaní, môžu svojmu zamestnávateľovi ušetriť veľa času aj peňazí. Organizačné zručnosti nevyužijete len v práci, ale pomôžu vám zlepšiť i  kvalitu súkromného života. Čo sú organizačné zručnosti Organizačné schopnosti

Organizačné zručnosti vám pomôžu v práci a v súkromnom živote Čítať viac »

Pracovná morálka: kľúč k prosperite vo vašom podnikaní

pracovna moralka 2024

Pozornosť venovaná termínom, zodpovednosť, vysoká kvalita práce, to sú kľúčové aspekty pracovnej morálky. Aké sú jej hlavné ukazovatele a ako ju dosiahnuť? Čo je vlastne pracovná morálka Jedná sa o súbor prijateľných hodnôt a noriem, čo je a čo nie je prijateľné robiť v práci, pracovnom prostredí. Ide o jednu z najdôležitejších zručností potrebnú pre

Pracovná morálka: kľúč k prosperite vo vašom podnikaní Čítať viac »

Objavte potenciál vášho tímu vďaka teambuildingu

timbilding 2024

Efektívne fungujúci pracovný tím je dôležitý pre každú organizáciu. Preto by každá z nich mala dávať dôraz na tímbilding. Prečo je budovanie tímu dôležité? Aké sú jeho hlavné výhody? Dozviete sa v tomto článku Čo je to teambuilding Teambuilding (poslovenčene tímbilding) môžeme chápať ako súhrnný názov pre rôzne činnosti, ktoré sú používané na zlepšenie sociálnych

Objavte potenciál vášho tímu vďaka teambuildingu Čítať viac »

Home office: pohodlie pre zamestnancov, hrozba pre firmy?

home office 2024

Pandémia koronavírusu nás naučila mnohému, od šitia rúšok, cez dištančné vzdelávanie až po home office, teda prácu z domu. Zamestnanci si ho nevedia vynachváliť, zamestnávatelia hromžia! Táto veta parafrázujúca bulvárny titulok realitu zjednodušuje. Je home office novým normálom utopickej budúcnosti, prchavým módnym trendom alebo dokonca slepou uličkou?  Sloboda a flexibilita v práci. No nie pre každého

Home office: pohodlie pre zamestnancov, hrozba pre firmy? Čítať viac »

Home office nemusí byť strašiak pre zamestnávateľov

praca na home office 2024

V súčasnej dobe sa práca na home office stáva čoraz populárnejšou. Pandémia COVID 19 nám ukázala 19 (i keď nútene), že sa to dá. Avšak, niektorí zamestnávatelia môžu byť opatrní, pokiaľ ide o prijímanie tejto pracovnej formy kvôli obavám z kontroly pracovného výkonu ich zamestnancov. Obzvlášť to platí aj na Slovensku, kde ešte stále pretrvávajú

Home office nemusí byť strašiak pre zamestnávateľov Čítať viac »

Herzbergova dvojitá faktorová teória: Kľúč k motivácii a spokojnosti zamestnanca

dvojfaktorova teoria 2024

Moja práca ma bavila, ale… šéf mi za tie roky ani raz nezvýšil plat, alebo nemala som sa už kam posunúť, alebo kvôli kolektívu som napokon odišla, atď. Môžeme sa cítiť v zamestnaní zároveň spokojní aj nespokojní? Podľa amerického psychológa Fredericka Irvinga Herzberga nespokojnosť nie je opakom spokojnosti. Pozrime sa, ako Herzbergova dvojitá faktorová teória

Herzbergova dvojitá faktorová teória: Kľúč k motivácii a spokojnosti zamestnanca Čítať viac »

Ako na efektívne riadenie pracovného tímu

fungovanie pracovneho timu 2024

Efektívne pracovné tímy sú základom každej dobre fungujúcej organizácie. Počas svojho vývoja každý tím prechádza rôznymi fázami. Ako a čo treba robiť, aby pracovné tímy dobre fungovali a plnili svoje úlohy? Fázy pri vzniku a vývoji tímu podľa Brucea Tuckmana Na vznik a činnosť tímov sa môžeme pozerať rôznymi spôsobmi. Najlepší rámec pre túto problematiku vytvoril Bruce

Ako na efektívne riadenie pracovného tímu Čítať viac »

Návrat hore