Domov » Blog » Ľudské zdroje » Home office nemusí byť strašiak pre zamestnávateľov

Home office nemusí byť strašiak pre zamestnávateľov

V súčasnej dobe sa práca na home office stáva čoraz populárnejšou. Pandémia COVID 19 nám ukázala 19 (i keď nútene), že sa to dá. Avšak, niektorí zamestnávatelia môžu byť opatrní, pokiaľ ide o prijímanie tejto pracovnej formy kvôli obavám z kontroly pracovného výkonu ich zamestnancov.

praca na home office 2024

Obzvlášť to platí aj na Slovensku, kde ešte stále pretrvávajú v mnohých oblastiach “socialistické maniere a zvyky”. Mnohí podnikatelia a manažéri majú problém “ kráčať s dobou” a odmietajú novodobé trendy, ktoré sú v zahraničí už bežným štandardom.

Ich obavy sú mnohokrát prehnané. Pretože existujú rôzne opatrenia a nástroje pomáhajúce zamestnávateľom udržať a kontrolovať efektívnosť a produktivitu pracovníka aj v rámci home office.

Benefity home office pre zamestnávateľov

  1. Flexibilita a spokojnosť pracovníkom: Domáca kancelária dovoľuje pracujúcim pružnosť pri organizácii pracovného dňa a eliminuje čas strávený cestovaním do práce. Táto flexibilita môže zvýšiť ich spokojnosť a lojalitu voči zamestnávateľovi.
  2. Nižšie náklady: Prevádzka officu môže byť nákladná. S domácimi pracovníkmi môžu firmy ušetriť na nájomnom, energiách a iných prevádzkových nákladoch.
  3. Širší výber kandidátov: Možnosť práce z domu umožňuje zamestnávateľom pristupovať k širšiemu množstvu kvalifikovaných kandidátov, ktorí sú ochotní pracovať na diaľku. Požiadavka pracovnej flexibility výrazne ovplyvňuje súčasný trh práce.

Portál platy.sk uvádza, že podľa prieskumov je práca z domu, po flexibilnej pracovnej dobe a dlhšej dovolenke, tretím najväčším benefitom, ktorý zamestnanci oceňujú. Práve benefity zo strany zamestnávateľa sú jedným z najhlavnejších faktorov, ktoré ovplyvňujú záujem o pracovnú ponuku z pohľadu dnešnej generácie. Títo kvalifikovaní pracovníci, narozdiel od minulých generácii, neprijmú a neostanú roky v jednej práci, v ktorej nie sú spokojní.

Časy, keď mladý človek po škole nastúpil do práce a zostal v nej do dôchodkového veku, sú už dávno preč. Preto by sa firmy mali  snažiť týchto pracovníkov získať a dobrými pracovnými podmienkami si ich udržať.

Vďaka informačným technológiám, by už v niektorých oblastiach práca z domu alebo aspoň hybridný spôsob práce, t.j. pracovný čas rozdelený na prácu v kancelárii a prácu z domu mala byť samozrejmosťou.

home office clovek 2024

Výhody home office pre zamestnancov

Zvýšená flexibilita časového manažmentu: Možnosť prispôsobiť si pracovný čas svojmu životnému štýlu a potrebám umožňuje zamestnancom lepšie skĺbiť pracovný a súkromný život. Jednoducho práca z domu prináša väčšiu kontrolu nad rozvrhnutím pracovného dňa.

Znížené cestovné náklady a čas: Odbúranie dojazdov a zvýšená efektivita využitia času. Práca na diaľku umožňuje zamestnancom pracovať v príjemnom a známom prostredí, čo môže viesť k zvýšenej pohode a celkovému zlepšeniu duševného zdravia. Obzvlášť to platí u zdravotne znevýhodnených pracujúcich.

Zlepšená rovnováha medzi pracovným a súkromným životom: Vďaka tomu pracovníci môžu ľahšie skĺbiť pracovné povinnosti s rodinným životom a osobnými záujmami, čo vedie k zníženiu stresu a  obmedzuje riziko syndrómu vyhorenia. Výsledkom môžu byť spokojnejší a oddanejší pracovníci.

Zvýšená efektivita a produktivita: Mnohí ľudia pociťujú väčšiu koncentráciu a menej prerušení pri práci z domu. Vďaka tomu sú viac produktívni.

Aplikácie na kontrolu zamestnancov pri Home Office

Tieto aplikácie sú len niektoré z mnohých nástrojov, ktoré môžu zamestnávatelia využívať na kontrolu pracovného výkonu svojich zamestnancov v rámci home office. Každá z nich má svoje vlastné výhody a funkcie. Vďaka ním môžu efektívne riadiť prácu svojich tímov a udržiavať ich produktivitu na vysokej úrovni.

  1. Slido: Pre zamestnávateľov, ktorí potrebujú, aby sa pracujúci zúčastňovali na online schôdzach, môže byť užitočná platforma Slido. Cez ňu je možné interaktívne zdieľať otázky a odpovede počas online schôdzok a prezentácií. Zamestnanci sa môžu podieľať na diskusiách v reálnom čase.
  2. Toggl: Toggl je aplikácia na sledovanie času, stráveného pri plnení rôznych úloh. Nadriadení tak môžu jednoducho monitorovať pracovné hodiny a produktivitu zamestnancov.
  3. Slack: Platforma Slack umožňuje používateľom komunikovať, zdieľať súbory a spolupracovať na projektoch. Ideálna vec na efektívnu komunikáciu a koordináciu práce.
  4. TimeCamp: TimeCamp slúži na automatické sledovanie času pri plnení rôznych zadaní. Táto aplikácia poskytuje podrobné štatistiky a analýzy, ktoré pomáhajú zamestnávateľom monitorovať produktivitu a efektívnosť pracovníkov. Zároveň pomáha fakturovať odpracované hodiny.
  5. Asana: Asana je projektový a manažmentový nástroj, určený na plánovanie, sledovanie a správu projektov. Zamestnávatelia môžu v Asane vytvárať úlohy, priraďovať ich zamestnancom a sledovať ich pokrok a dokončenie.
  6. TeamViewer: TeamViewer je softvér, určený na vzdialený prístup k počítačom a iným zariadeniam. Manažéri môžu využívať TeamViewer na monitorovanie činností podriadených a poskytovanie podpory v prípade potreby.
  7. Microsoft Teams: Tento komunikačný a kolaboračný nástroj umožňuje komunikovať cez textové a hlasové správy, videohovory, zdieľať súbory a spolupracovať na dokumentoch v reálnom čase. Skvelá vec pre home office.
  8. Zoom: Zoom je platforma na online schôdzky a konferencie. Pracujúcim dovoľuje vytvárať a zdieľať videokonferencie, obrazovky a prezentácie.
  9. Google Workspace: Google Workspace ponúka súbor produktívnych nástrojov, ako sú dokumenty, tabuľky a prezentácie. Používatelia na vytvorených dokumentoch môžu spolupracovať v reálnom čase a zdieľať ich s kolegami.
  10. Jira: Jira je agilný nástroj na riadenie projektov. Vďaka nemu zamestnanci môžu plánovať, sledovať a riadiť svoje projekty a úlohy.
  11. Dropbox: Posielanie súborov a ich zálohovanie.
  12. ActivTrak: Výborné online riešenie, na analýzu produktivitu pracovnej sily.
  13. StaffCop Enterprise: Detekcia interných hrozieb a analýza správania sa používateľov.
  14. DeskTime Pro: Nástroj na pokročilé reporty a správu projektov a tímov.

slack home office 2024

Photo by Austin Distel on Unsplash

Záver

Home office môže byť prínosom pre obe strany (zamestnanca aj zamestnávateľa). Dôležitá je však vzájomná dôvera, dobrá komunikácia, ústretovosť a efektívne nastavený monitoring práce.

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach, aby vám už nič neuniklo 🙂

Ikony:

Linkedin: Linkedin icons created by riajulislam – Flaticon
FB: Facebook icons created by Pixel perfect – Flaticon
Instagram: Instagram icons created by Freepik – Flaticon

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Návrat hore